Vänsterpropagandans skrämseltaktik


Återigen hör och ser vi ekon från det förgångna. I medierna ser vi vänsterpropagandans smutsiga buk. Vi ser ofrihetens vänner propagera för sin politik. Vi ser behovet av att använda skräck i sina budskap för att kunna koppla, eller återta maktgreppet om den stora gråa massan som skapades under 1950 -60 -70 talen i Sverige.

Alla som någon gång besökt någon kommunistregim i världen vet vad jag talar om.

Att befolkning ständigt måste omyndigförklaras, att det skall vara pekpinnar om källsortering, den hemska kapitalismen etc. Låt människor själva få välja. Berätta istället hur politiken skall fungera.

Då uppstår ju genast ett nytt problem, man måste ju då ha en politik som man förhoppningsvis är överens med sina rödgröna vänner om.

Ett exempel, Det senaste utspelat från Mona Sahlin om sänkta skatter för landets pensionärer. Vid en direkt följdfråga ifrån en journalist kan hon inte ens svara på frågan om hur denna reform skall finansieras. Är detta verkligen de rödgrönas bästa alternativ till företrädare. Det är skamligt, oansvarigt och ett direkt oärligt (Nästan ett hån) mot landets pensionärer. Här utlovas en reform för deras vidkommande och sedan har man inte ens kunnat presentera en hållbar finansiering. Hur troligt är det att detta utspel endast är valfläsk? – 99,9% eller så..

På landets alla pensionärers vägnar ber jag om ursäkt för de rödgrönas misskötsel av hur politik skall utföras. Det är skamligt att kalla sig politiker i dessa dagar.

Jag mår dåligt när jag ser stalinistisk 1940 tals propaganda på Svensk tv. Jag mår dåligt när jag ser de rödgrönas företrädare misshandla de som varit med och byggt upp Sverige.