Upploppen i Husby del 2


Människovärlden

I ett infall av stunden, drogs även jag med igår och lyfte upp det som utspelar sig i Husby till en högre nivå. Men kanske var det ett förhastat utspel. Jag borde kanske likt Fredrik Reinfeld avvaktat. Det där med att låta fingrarna springa över tangentbordet innan alla tankar fallit på plats kan i många fall vara problematiskt.

Med en natts sömn kan mycket förändras. Min syn på saken är i dag faktiskt en annan. Jag tror visserligen på samhällskopplingar men av ett halt annat slag. Jag ser framför mig ungdomar som springer om kring och tänder eld på bilar och kastar sten. Det där med att tända eld på bilar är visserligen ganska så nytt. Men att kasta sten och palla äpplen är absolut inget nytt när det kommer till ungdomar. Med det som verkligen är nytt är dagens ungdomars förmåga att kommunicera.

Jag ser i huvudsak två faktorer som…

View original post 752 fler ord

Kommentera

