Tydliga avsikter


Det finns idag tre sätt att jobba med politik, antingen lova allt till alla och hoppas på det bästa, hitta på alla tänkbara samhällproblen och koppla allt till invandring och integrstion eller så kavla man upp armarna och jobba med samhällsproblem.

Vi har nu sett den rödgröna röran ducka för alla samhällsproblem och hoppas att högkonjunkturen håller i sig över september 2018. Jimmie Åkesson jobbar hårt med att hålla liv i missnöje, rädslor och fördomar bland sina anhängare.

Det känns inte som en olöslig uppgift att som moderat bygga upp valkanpanjer inför valet 2018. Speciellt med snart 1 000 000 utanförsatta i Sverige, finns politiska utmaningar som kräver aktiva reformer.  Sverige behöver borgerlig politik som kan föra samman alla klyftor i landet. En politik som bjuder in utanförsatta och skapar nya jobb. Reformer som gör det lönsamt med hårt arbete och utbildning.

Hög tid för en ny regering..

3 svar

  1. Eftersom både Socialdemokraterna och Moderaterna börjar apa efter Sverigedemokraternas politik men vill inte bjuda in dem, vi har ju ett demokratiskt samhälle, tycker det inte är mycket att ha något politiskt parti som sitter i Sveriges riksdag.

  2. Tror jag ska rösta på tomtepartiet i nästa val, för han har jag slutat tro på sedan länge, jag tror inte på någon politiker heller som svamlar på.

  3. Men nu undrar jag, har inte ni moderater hoppat i säng med SD? Jag kan kanske upplysa dig om att jag har haft mycket hårda arbeten i mina dagar. Har klarat mig bra, men om någon tror att hårt arbete leder till rikedom så är det helt fel. Men du kanske inte menar samma sak som jag med hårt arbete.

Kommentera

